duminică, 4 decembrie 2011

GANDIREA ...DE LEMN

     De parca nu era de ajuns limbajul de lemn - o sa scriu candva si despre asta, caci ma ucide, de exemplu, folosirea substantivului "locatie"pentru banalul "loc" - lumea a inceput sa aiba si o gandire din acelasi material natural si la moda. Sunt multe "adevaruri universal valabile" vehiculate in mass-media, la piata, in statia de autobuz, in birouri etc., dar ma voi opri doar la cateva, fiindca subiectul este inepuizabil. Sa vedem...
          1."Sunt prietena cea mai buna a fiicei /fiului meu. "Minunat, dar eu ma gandeam ca odraslele noastre au destui prieteni, asa ca e cazul sa aiba si niste parinti. De cand cu gandirea asta liberala, nu mai stii care-i parintele si care-i copilul, mai ales cand acesta din urma e convins ca a descoperit gaura la covrig si apa calda.
          2."Intai cariera, o casa, o masina si apoi un copil. "Imi place locul ocupat de copii pe lista prioritatilor. Cum d-nul presedinte ne-a spus ca putem visa la o casa dupa 25 de ani de munca (a se vedea fiicele proprii), cum ofertele de slujbe ne sufoca, eu zic sa facem copii pe la 65 de ani, ca sa avem o sursa sigura de venit, in conditiile in care pensia mai e asa ceva.
          3."Au mai fost cazuri de sinucidere in familia ei/lui ? "Inteleg de-aici ca sinuciderea e ca varicele, ereditara. Problema pentru psihologul care a pus intrebarea apare cand in familie n-au mai fost astfel de cazuri. 
          4. "Romanul s-a nascut poet". Alecsandri era entuziast cand a spus asta, n-o luati ad literam. Eu una zic ca mai bine se nastea economist, poate ieseam mai putin sifonati din criza aceasta.
          5."Scoala trebuie sa se ocupe si de educatia copiilor, si de sufletul lor." De acord. Parintii trebuie doar sa-i faca, pe principiul "grija mea-n spinarea ta". Propun ca profesorii sa instiinteze parintii cand copiii au nevoie de haine noi, cand fac febra si cand trec pe rosu. Sa-si merite salariul, ce naiba!
          6."E copilul meu, dar n-am ce sa-i fac." Fa-i o tocanita, taie-i finantarea si da-i vreo doua scatoalce, in ciuda ideii - moderna si ea - ca astfel iti maltratezi odrasla. Daca tot exista Protectia copilului, sa se infiinteze si cea a parintilor, ca asa e democratic. Prea multe filme americane dauneaza. Mama vedea, cred, filme rusesti...
         7."Bine cu forta nu se poate".Scuza trista. Uraste-ma azi si multumeste-mi maine!
                                                                                - VA URMA - (cred)
Nota: Blogul acesta trebuia sa se numeasca "Ghiveci familial" sau "Doua pe un blog" (balansoar nu avem) sau "Doua intr-o barca" (al treilea, adica tatal, nu presteaza la blog), asa ca ne manifestam doar noi, femeile familiei. Articolele sunt scrise de mine - mama - fiica ocupandu-se cu poezii, prezentari "literare" ale produselor etc. Asta ca sa nu o banuiti de gandire tipica unei femei de 45 de ani.
Mihaela M.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu